۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیموزیک رپ۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞

تعداد بازدید : 1675
نویسنده پیام
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکر ها: 8
تشکر شده : 5
۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞

بیوگرافی حسین ( ابلیس سابق )

نام کامل : حسین رحمتی

سن : 24 (متولد ۱۳۶۶)

شروع رپ ( آماتور ) : ۱۳۷۸

شروع رپ ( حرفه ای ) : ۱۳۸۱

رشته تحصیلی : مهندسی ارتباطات (مخابرات)

استارت کار حسین با گروه ۰۵۱ و آهنگ تو زنده میمونی بود ( البته غیر از آهنگهایی که با کنبین خونده بود) این اهنگ در مورد توپاک و مرگ توپاک بود و تو این آهنگ به نوعی از پدر رپ جهان تجلیل شد. در مورد اعضای گروه ۰۵۱ هم که با خود حسین شروع شد و اعضای اولیه گروه کنبین , رضا , مستر کیلر و مبهم بودند که بعد از مدت کمی اعضای اون خیلی گسترده تر شد که در ادامه بهشون اشاره میکنم.

دومین آهنگ این گروه کل کل نکن بود که اولین دیس تراک رپ فارسی بود که بعد از این آهنگ, آهنگهایی با سبک کل کل و دیس خیلی بیشتر شد. بعد از این کارها نوبت به آهنگ س/ی/ا/س/ی/ه ۱۸ تیر رسید که هنوزم که هنوزه جزو یکی از بهترین کارهای س/ی/ا/س/ی هست زمانی هم که این آهنگ روی نت قرار گرفته بود, اکثر سایتها و وبلاگهای رپ فارسی از شجاعت حسین برای خوندن چنین آهنگی تقدیر و البته تعجب کرده بودند. حسین در گروه ۰۵۱ آهنگهای نسبتا زیادی رو بیرون داد و روز به روز هم به اعضای این گروه اضافه میشد ( سیامک, حسین تهی, آرمین تو ای اف ام, شاهین فلاکتو... ) آهنگهای این گروه هم اول روی سایت ۰۵۱ قرار میگرفت و بقیه سایتها و وبلاگها هم پخش میکردند. گروه ۰۵۱ حدود ۴ سال پا بر جا موند و به یکباره به شکل خیلی غیرعادی از هم پاشیده شد !!!

بعد از پاشیدن گروه ۰۵۱ همکاری حسین با سایر رپرها بیشتر شد که از جمله از اونها میشه به حسین تهی, افشین یارتو, رضا پیشرو, سروش هیچکس, امیر تتلو و شاهین فلاکت اشاره کرد. حدود ۱ سال و نیم هم حسین با همین خواننده ها به صورت پراکنده کار میکرد و آهنگهاشون هم به صورت تک آهنگ روی نت قرار میگرفت. بعد از یه مدت حسین رابطش با حسین تهی, تتلو و هیچکس کمی شکرآب شد

( که البته الان مدت زیادی از این قضیه میگذره ) و تو این مدت بیشتر با مهدی اسلیم ( مهدار ) همکاری داشت که اوج کارشون هم تو آهنگ سرعت عمل بود. بعد از حدود ۱ سال غیبت حسین در پرشین رپ ( به دلایل مسائل تحصیل در ارمنستان و دست تنها بودن و مسائلی از همین قبیل ) حسین ۲ آهنگ به نامهای ابتکار ما و انفجار ۰۵۱ رو بیرون داد. که آهنگ انفجار ۰۵۱ ( که فقط کروس کار رو حسین کار کرده ) برای زمان کوتاهی بود که حسین در تعطیلات عید به ایران آمده بود و آهنگ همون زمان رکورد شده بود. در مورد آهنگ ابتکار ما هم این آهنگ از مدتی قبل آماده بود و موضوع آهنگ هم بر میگرده به همون اختلافات حسین با همون ۲ , ۳ رپری که اشاره کردم.

البته بعد از این آهنگها هم ۲ آهنگ به نامهای اجتماع ما ( که اصلا قرار نبود این آهنگ پخش بشه ) و هنوزم یادم هست از حسین پخش شد که این آهنگها به هیچ وجه با رضایت حسین پخش نشده بودند !

در سال89 نیز 1کار با موژان بست که خیلی زیبا بود و کلیپ این اهنگ شاخ ترین کلیپ رپ شد.بعد اومد با صادق خوند که خیلی خوب در اوم و سبک جدیدی از رپ رو به مخاطب ها معرفی کرد آهنگ آینه آخرین آهنگی بود که از حسین پخش شد !


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:32
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 1 RE :

بیوگرافی:

صـــادق واحـــدی متولد سالِ 1369و شهره تهران که اکنون در ارمنستان زندگی میکنه

صادق از حدوده سن 13.14 سالگی به علتِ شرایط کار پدرش مجبور به ترک ایران میشه

و بعد از مدتی باحسین رحمتی آشنا میشه دقیقاسال هایی که حسین برا درس خوندن

رفته بود ارمنستان در همین زمینه باصادق آشنامیشن.صادق قبل از این آشنایی علاقه به

رپ داشته وحتی شعر هم مینوشته.ولی اززمانی که باحسین رفیق میشه بیشتر به سوی

اینکار کشیده میشه. و اولین ترکِ رسمیش هم در دی ماه 1389 به هــمراهی حــــسین

به نام «جفت کفش»که یکی از ترک های«آلبوم صبح بخیر ایران» بود.

«صادق واحدی» که در ارمنستان زندگی میکنه و چند ساله رپ رو شروع کرده و با همکاری حسین آلبوم «صبح بخیر ایران» که اولین کارش بود رو پخش کرد. آهنگ «سنگین» از همین آلبوم تونست به موفقیت و محبوبیت زیادی بین مخاطبین رپ فارسی پیدا کنه. حرفهای صادق در آهنگهای او بیشتر دلنوشت و چالهای فردیست؛ و از احساس خودش و هرچیزی که بتونه عمقش رو درک کنه مینویسه. تک آهنگ «اعتراف» که در سال ۹۰ پخش شد یکی از بهترین آهنگهای اوست و در همین سال او با همراهی حسین آلبوم کوتاه «شبا، رد پا، تنهایی» رو پخش کرد. آهنگ «تکرار» با همکاری اوج و «کلمۀ عبور» با همکاری حسین، رضا پیشرو و علی اوج و آلبوم کوتاه «کسی به نام خدا» از کارهای او در سال ۹۱ است.


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:32
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 2 RE :

نقد آلبوم صبح بخیر ایران

مقدمه:

اولین آلبوم صادق به نام صبح به خیر ایران با همکاری حسین و پورنام در تاریخ 13 بهمن 89 از کمپانی کاغذ رکوردز پخش شد

البومی کوتاه . جالب و متفاوت از رپر با استعداد صادق با 6 ترک که شاید اگر کمی عمقی به شعر ها و اهنگ سازی و سبک متفاوت اونها نگاه کرد واقعا البوم جذاب و زیبا خواهد بود که البته نقص های هم داشت. در 3 ترک (اسمون.جفت کفش . سنگین)همراه با حسین و یک ترک(اخرین شانس) هم کامل توسط پورنام اجرا شد و دو ترک(صبح بخیر ایران . نمک نشناس)به صورت تکی توسط خود او(صادق) اجرا شد

آهنگ سازی و تنظیم این آلبوم بر عهده ی علی مجیدی و میکس مستر بر عهده ی پورنام بود.

موضوع کلی آهنگ های این آلبوم سیاسی- اعتراضی بود به جز آهنگ جفت کفش که تا حدودی به گنگ شباهت داشت البته هنوز هم درون مایه ی موضوع البوم رو در خود داشت و همچنین اهنگ اخرین شانس هم که به طور کل سبک متفاوت با کل البوم داشت.

بررسی فنی البوم:

بيت ها اين البوم با سمپل هاي ساخته شد.از كار ميكس نيز در ترك اول اين البوم (صبح بخير ايران)بیشتر از بقیه ترک ها به چشم میاد.تنظيم كننده سعي كرده موسيقي رو از ریتم و بيت هاي طولاني كامپيوتري خارج كنه و به ان موسيقي زنده اضافه كنه اين كار ميشه در تمام ترك ها ديد به طوري كه در هر ترك از سازي هاي مثل (گيتار ،سنتور،پيانو و ويلون )استفاده شده.از ويژگي جالب تنظيم اين البوم ميتوان به اين اشاره كرد كه بيت ها به طوري اماده شدن تا صداي خواننده بر روي موسيقي حركت كند.براي همين صداي خواننده به راحتي با بيت ها و ريتم هاي موسيقي فيكس شوده و باعث شده يك كار جذاب و جالب بشود.در تنظيم و اين اهنگ ريزكارهايي زيادي صورت گرفته به طوري كه باعث شده صداي خواننده با موسيقي كاملا جور شود.بيشتر اهنگ ها از تم سياه يا تم هاي ظهوري استفاده شده تا بتوند به خواننده حس نزديك بودن يك اتفاق رو بده.براي مثال شروع شدن اهنگ با تك نوازي پيانو و بعد اضافه شدن صدا اه خواننده در پس زمينه باعث تغيير رتيم ناگهاني موسيقي ميشود.

از نظر ستایل هم صادق استایل محکم و صدای بمی دارد که خیلی خوب میتواند صداهای زیر را اجرا کند.این نحوه ی اجرا هماهنگی خوبی با موضوع آهنگ های صادق(اعتراض) دارد که از نقاط قوت او محسوب می شود.

اما مشکلی که در بیشتر آهنگ های صادق دیده می شود یکنواختی آنهاست یه عبارت دیگر آهنگ های صادق بالا و پایین ندارد که تا حدودی شنوده را خسته میکند البته حضور حسین با صدای باز و توانایی اجرای بهتر فراز و نشیب های آهنگ تا حدودی این مشکل را حل کرده و به طور کلی ترکیب اونها با هم خیلی خوب بود فقط صادق بید از تقلید پرهیز میکرد.

بررسی کلی البوم:

در ابتدا باید از کمپانی کاغذ تقدیر کرد همین که با دادن یک البوم کوتاه رپ واقعی رو ارائه کردند و همچنین رپر با استعداد یعنی صادق به دنیای رپ فارس وارد شد.

از دیگر نقاط مثبت این آلبوم آهنگسازی خیلی خوب و حرفه ای علی مجیدی بود که تاثیر بسیار زیادی بر روی جذب مخاطب داشت.

به صراحت میتونم بگم متفاوت ترین اهنگ سازی در رپ فارس رو انجام داد فقط مشکلی که خیلی به چشم میومد یکسان بودن ساز ها تقریبا در همه ی اهنگ ها بود مثلا پیانو تقریبا در همه ی اهنگ ها استفاده شد و اهنگ سازی در همه ترک ها به غیر از ترک 4 در بقیه تقریبا یک نواخت بود که اگر تنوع ایجاد میکردند قطعا بهتر بود.

در میکس مستر هم که توسط پورنام ایجاد شد نقص های چندان زیادی نبود و در حد قابل قبولی بود.

همانطور که گفته شد آلبوم دارای موضوع سیاسی- اعتراضی و گاهی اجتماعی است. موضوع اشعار صادق پیرامون اعتراض به شرایط نا به سامان کشور , گله از مشکلات و سختی ها , سایه ی عقاید قدیمی بر زندگی امروزی , اتفاقاتی که باعث تغییر شخصیت انسان ها می شود , ننگ و خواری امروز ایران , وابستگی و عدم استقلال , انحراف , فساد و ... است.

اما یک مشکل بزرگ که وجود داشت این بود که صادق برخی مفاهیم رو خیلی زیاد مبهم بیان میکرد و واقعا درک و فهم اون ها برای هر کسی قابل تشخیص نیست شاید اگر سعی میکرد کمی حاله ی ابهام رو از اشعار خودش کم رنگ تر کنه خیلی موفق تر بود...

در اشعار صادق به خوبی از قافیه و کلمات هم وزن استفاده شدهاست.در عین حال معنی و مفهوم هم حفظ شده است یعنی نه معنی فدای قافیه شده نه قافیه فدای معنی که سبب زیبایی اشعارش شده است.البته نقص بزرگ در تکست های او استفاده از کلمات رکیک در بعضی قسمت ها هستش که با توجه به موضوع اگر جایگزین برای انها انتخاب میکرد خیلی بهتر میشد. همه ی آهنگ های آلبوم حول یک موضوع هستند و خیلی کم از موضوع اصلی پرت شده اند البته جاهایی هم کم کاری شده که زیاد به چشم نمی آیند.

گاهی خواننده مجبور شده برای حفظ ریتم موزیک مکث ها یا کشش هایی به صدای خود بدهد که معمولا در همه ی آهنگ ها این حالت پیش میاید و نمیتوان آن را نکته ی منفی حساب کرد.چه بسا بعضی مواقع زیبایی آهنگ رو دو چندان نیز می کند.

و در اخر هم باید به صادق و کمپانی کاغذ تبریک گفت که طرفداران خودشون رو کم کم پیدا کردند و هر چند در این البوم که اولین کار این کمپانی بود نقص های وجود داشت اما واقعا باید به اون ها خسته نباشید گفت و به امید پیشرفت رپ فارس توسط کسایی مثل اعضای این کمپانی که رپ واقعی رو ارائه میدند باشیم.

(بهترین اهنگ البوم از نظر بیشتر مخاطبان اهنگ سنگین بود و همچنین بیشتر طرفداران بیت جفت کفش رو بهترین بیت در این البوم انتخاب کردند)

چند تا عکس

http://bistup.com/uploads/279761-152...-6288559-o.jpg

http://bistup.com/uploads/395499-247...19965317-n.jpg

http://bistup.com/uploads/430751-255...75066067-n.jpg

http://bistup.com/uploads/478730-283...10656650-o.jpg

http://bistup.com/uploads/77450-3858...92190998-o.jpg

http://bistup.com/uploads/265921-152...-7779497-o.jpg

http://bistup.com/uploads/273069-152...-2537520-o.jpg

http://bistup.com/uploads/280165-152...-7970369-o.jpg

http://bistup.com/uploads/551593-360...57501758-n.jpg

http://bistup.com/uploads/523304-371...10655708-n.jpg

http://bistup.com/uploads/484341-403...75423035-n.jpg


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:32
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 3 RE :

سلام خدمت دوستان عزيز

يه مطلبی هست كه بايد عرض كنم خدمت شما

همونطور كه اطلاع داريد يه عضو جديد وارد گروه كاغذ ركورد شده كه بعضی از شما ايشون رو ميشناسين و كاملا آشنایی دارين باهاش

ولی بعضی از دوستان كه تازه به جمع كاربران رپصدا پيوستن از اين موضوع بی خبر هستن خواستم كه بعضيا رو مطلع كنم از اين موضوع

عضو جديد كاغذ ركورد :

« محمدرضـا شـایع »

متولد 12 مرداد 1372 در تهـران ساکن هست. نوشن شـعر

رو از چهارده سالگــــی شروع کرده و اولین شروع رسمی و حرفه ایش برمیـگرده به

مهر 1389 که آهنگ « یه روز خوب میاد » رو منتشر کرد. یکی از دلایل موفقیت

محمدرضا تا به اینجا داشتن آهنگساز اختصاصی بوده!


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:33
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 4 RE :

حصین …. معروف به حسین ابلیس 4 سال است که گروه ۰۵۱ را تشکیل داده وآلبوم زیبایی را با 41

آهنگ رپ بسیار زیبا را به دنیای رپ هدیه داده است.051 ابتدا فقط یک سایت بوده که از اینور اونور رپرها

برای سایت آهنگ براش میفرستادن(با توجه به اینکه سایتهیپ هاپ کم بوده )و اینا هم تو سایت 051

آهنگهارو آپ میکردن . تا اینکه ابلیس در 16 سالگی شروع به خوندن میکنه و با گروه 051 هم شروع

میکنه که کد مشهد هست و ابلیس هم مشهدی هست . تو اونگروه فقط حسین خواننده تک خون بوده

و عضم مهم دیگه گروه سیامک بوده . سیاه سفید هم قرار بوده بیاد که نیومده.و بعدا سیامک به سیاه

سفید پیوسته و بقیه اعضای گروه ( آهنگساز و هم خوانها ) میرن سر خونه زندگی خودشون .

ابلیس هم با گروه تهی و تتلو کار میکنه . ( به قول خودش میفته تو اکیپ تهی- تتلو ). اولین آهنگی هم

که با اونا میخونه همین 1001 شب هست .(که منم خیلی دوسش دارم )

آهنگهای ابلیس عبارت اند از :

انفجار 051

سرعت عمل _ Eblis Ft Slim

ابتکار ما

دست به دست _ Eblis Ft Slim

مستر _ Eblis Ft Slim

ضلعهای زندگی _ Omid Lakers Ft Eblis

رپ فارس 4 پایست _ Eblis Ft Felakat

عروسک بی چشم و رو _ Eblis Ft Tataloo

تو مستی _ Hichkas Ft Eblis Ft Enzo

نرو _ Roozbe Ft Eblis Ft Tohi

1001 شب _ Tataloo Ft Tohi Ft Eblis Ft Enzo

واقعیت _ Pishro Ft Eblis Ft Ali King Ft Tataloo

دیروز تا امروز _ Pishro Ft Eblis Ft Tighe Ft Tataloo

توبه _ Pishro Ft Eblis

رقص اندام 2 _ Tohi Ft Eblis

5 شنبه شب

اصل مطلب

ابلیس برگشت

غرق شده _ Eblis Ft Dj Amir

ایران _ Eblis Ft 2afm Ft Tohi

رفقا _ Eblis Ft Mr Killer

تو برای من زنده میمونی _ Eblis Ft Reza Ft karkas

عشق من _ Eblis Ft Reza

استیل رپ _ Eblis Ft Nergal

فاز هشت _ Eblis Ft Mobham

رسم بازی زندگی _ Eblis Ft Mr Killer

گفتم به تو _ Eblis Ft Siamak

فساد _ Eblis Ft Tohi

Eblis Ft Siamak _ You Dont Wanna **** With Me Son

Eblis Ft Tohi Ft Yar2 _ Daffing

کتری رو گاز

عمر من از دست رفتست _ Eblis Ft Felakat

ماییم بکس خلاف

گلوله _ Eblis Ft Tohi Ft 2afm

جوون ایرانی

خلیج فارس

پارتی

تاریخ 051

زنده میمونی

راه سیاه

که در ۸۰ درصد این آهنگها گروه ۰۵۱ هم هست.

البته آهنگ اجتماع ما هم به زودی میاد اما فعلا یه نسخش هست که با موبایل ضبط شده .

وقتی گزارشگر بی بی سی از ابلیس پرسید چرا ابلیس اون 2 دلیل آورد :

1 - از فیلم ترسناک خوشش میاد .

2 - ابلیس پشت میکروفن وسوسه های شیطانی رو دوست داره و اگه داف بیارن همونجا …

و به تازگی از خبرگزاری اعلام شده که ابلیس به گروه ۰۲۱ پیوسته و از۰۵۱ جدا شده است وقتی از خود

ابلیس هم پرسیده شده این موضوع را تایید کرده است … منتظر آهنگ ابلیس و ۰۲۱ با هم باشید…

الآن هم ابلیس۲7سالشه و در دانشگاه ارمنستان درس میخونه .

__________________________________________________ ____

کاغذ رکورد : facebook.com/KaqazRecords

twitter.com/KaqazRecords

حصین ابلیس : facebook.com/Ho3einFans

twitter.com/Ho3einOfficial

صادق : facebook.com/SadeghFans

twitter.com/SadeghOfficial

شایع : facebook.com/Shayea.Msn

بیگرز : facebook.com/BigRez.Music

facebook.com/music.BIGREZ

غفلت : facebook.com/mehrdad.gheflat

facebook.com/GheflatFans


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:33
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 5 RE تکست اهنگ سنگین :

هی هی هی

هی چه فازه سنگینی

همه چی سفید سیاه چیزی رنگی نی

بازم منو یه جسم لشو بی حال

دوباره رنگه پوسته شده کچه دیوار

وای انقد کشیدم که نمیگیره خندم

با چشمام قفلم به این آتیشه رو فندک

یه اتاق تاریک با بوی دود گاری

چه بخت گندی داری تو جیب خالی

نگو که هستیم رنگ مشابه

من یه عمره رو صورتم خنده قاچاقه

من مردم پسر یه عقدم که سر

تا پای مسیرو همیشه خوردم به سنگ

اگه که مردم و حلال کنید

اما آره تا الان ساختم ولی الان بریدم

از خودم از همه

از میزه محکمه از فکره فرداها که روی مغزمه

صادق:

من مردم یا زندم دقیق نمیدونم

یه زمین خورده خاکی از دنیا بدورم

بی خی زندگی شدم که پره پیچو خمه

رسیدم تهش کشیدم بیرون کل زیرو بمش

اونقد بالائم که نمیتونم حرفی بزنم

اونقد میکشم تا بمیرم دل نمیکنم

گوشت نشد به تنم اونکه تا حالا خوردم

باختم هموناییم که تا حالا بردم

ببین قانونشه فرصتاتو پشت سر می زاری

اونوقتی که تو رویاهات داری چشماتو میمالی

ولش کن بابا بزا یه بارم دنیا ببره

قبل اینکه یکی تو رو 3 تا گلوم بزنه

حسرت جفت پاهام واسه صاف وایسادن

ببین چیه با وجدان خودم داستان دارم

این رسمه روزگاره

مثله تنه ماره

میپیچه دورتو دست

تو

زندگیت ادامه داره

تکست اهنگ اسمون

مولایی حاجی اینجا چقد خوبه

دیگه دوریم از هر گونه جنبش

جوون نشسته پای منقل و دودش

سهراب سپهری اونور روده

پس آبو گل نکنیم هر چی بدست آوردیم و ول نکنیم

اینجا همه چشم پاکن و شکم سیرن

به جون خودت هر چی که بگی دیدن

داداشی دشمن ماله تو فیلماست

همه بچه خوب مهربون نمیشه کیر راست

روی اینو اون رنگ تیزی خون

وهیشکی نمیبینه و هیشکی نمیمیره

نمیخواد واسه اعصاب نخ به نخ دود کرد

ز دین و ایمونت نمیشی دم به دم دورتر

گرگه میگ میگو خلاصه گور کرد

برگ سبز چشم همرو کور کرد

اینجا مشتی یکی بود و یکی نبود نیست

آسمونه قصه ها آبی کبود نیست

رفیق واقعیه لفظ زیر پیک نیست فقط

همه تو یه سطح همن کسی نیست پیک هم

دادا آب و هوا خوبه همه دور هم حلولن

یه عشق گفتن از اونور 20 تاشم درومد

همه زوجا خوشبختن و قمریا با همن

همه در کون همن تا یه عمری واندن

عمو خدا نزدیکه اینجا آنلاین باته

حلال خورن همه ها ولی حرومشم پاته

از همه مهمتر اینجا گرگ و برره نیست

طلبه ای کجاست نه کرک و پرت ریخت

کروس:

آینه ها دروغ میگن به من

باز دلم میگه تو صاف برو بخند روی زمین

نه دنبال چیزی که توی دنیای من نیست

هی هی هی

بازم آسمون بباربا من

ورس 2

حاجی بیخیال اینجا از اونور چه خبر

هنوز جنس مونث و میپیچن لا کفن؟

عشق چی ؟عشقی بابا ننه ها کجان؟

شنیدم کمراشون خمیده بچه ها سوارن

همه زندگی به کیرن وصلن جیب ددی

همه تعطیل شدن رسما مخا ردیف

اون ان تو ریشا(؟) چطور هنوز سر پاعن

گویو میدون بدست بال و پر دارن؟

یه چن وقت پیش مملکت رنگی رنگی بود

سبز بود چی بود نمیدونم عجب جنگی بود

شنیدم کلی کشته و زخمیو دادین

که چی؟ بگین ما هم سبزی کاریم

میگن خشگلی جرمه باس زیقی باشی

ما هر دو ور بودیم حاجی هیچی لاش نی

از این ور مونده از اونور رونده

یه چوب دو سر طلا که توش نمونده

جوونی واسه ادامه بی راهه که تا الان زده

دادا اون که بشینه ببینه بیماره یه ذره

بیماره یه ذره

بیماره یه ذره

بیماره یه ذره

کروس:

آینه ها دروغ میگن به من

باز دلم میگه تو صاف برو بخند روی زمین

نه دنبال چیزی که توی دنیای من نیست

هی هی هی

بازم آسمون ببار با من

تکست جفت کفش

آقایون... آقایون؟... شـــــــــــششش ***ت....

عقرب عمره که تاتی تاتی رفت مغز همه رو راهی قاطی پاتی زد

یه جفت کفش پامه که بوی خاک میده دوتا کف صاف داره مارو به دوش کشیده

روی سطح خیابونا کرده مارو بالا پایین میمیری میمونی رو دست اگه با ما باشی حاجی

دستای پینه بستم آلوده به خونه تیزی ناموس رقصش مارو آبروئه

اینقدر از پشت زدن... که جای خالی کمه؟ تو طرز فکرم دست به دستمالی بده

این سری که میبینی رو به بالا بوده همش سینه سپر رو به جلو و دنیا پایین تنم

پس خوش به حالم پشت کارم همیشه تو چشمه چون پشتیبانم خدا بوده نشد که جا بشه

مال دشمنا پشت درا بسته موندن آخه وا ندادم دادا خب وصله اونم داره

سرتا پا خاک گلو فاز دود و دمه آره خوردم زمین ولی پاشدم یدفعه

هرچی مشکلم از رفاقت بده همه بزه شدن و بچه یا مرامه خره

دل خاک و خون کشیده ای داریم تو سینه درد و دل سیخی چند همش شدش یه کینه

هنوزم که میبینی سرپائم من مرد شدم واسه خودم... ارواح عمه ات

ما زیرخاکیم اما از اون سیبیل پهناش اونا که میخوری بهشون باس بذاری یخ جاش

خلاصه کلوم رک و پوست کنده داش

ما زاده ی خیابونیم نه جو خوانواده این زخمایی که میبیتنی سختی های راهه

ماها اشک ندیدیم تا حالا چشمه خشکه پس خودتو مثل من نبین بچه خوشگل

با دید بد نگام پس نکن من هر بار خواستم بساز شم نشد

گل پسر با ناز رپ نکن من یه گوله آتیشم تو با گاز ور نرو

روزا یکی یکی گذشت مرد بار اومدیم و یاد گرفتیم که به زخمها رو ندیم

پس دلو زدیم به آب و شدیم یه بی نقاب که تنی به باخت نمیده حتی شده یه بار

ما قیمتی نبودیم و نیستیم داداش یه معرفت داریم که نیست تف بالاش

ذهن من با ریز محتواش این دنیارو ارزشی نیست تخم براش

حاجی سرگرمی کم نی از مردی امنیتی ساختیم که دورو بریامون

حال میکنن و ما با حوری پریامون تپله تو جیبامون رفیقیم با خیابون

غضبیم روی ناموس با همین دو چشامون

اینقدر باز بود که دیدیم لقمه چربه

پشتش حرفه حرفای مفت که جوه اینقدر ببند که کج بشه تخم چپت

رک بگم که آره حاجی دو گوشارو چیدیم تا درسارو نشنویم ما اونا رو دیدیم

با جیگری مرد پی گرگا رسیدیم از اونم رد شدیم بگو تو کجایی شیوید؟

همه خیابونی شدن هه... باریکلا پس... باری کم لات دست... خالی چند بار؟

زدی که خورده باشی چوب قالی جبار یکم خودت باشی خوبه حمال

سنگین....

با دید بد نگام پس نکن من من هر بار خواستم بساز شم نشد

گل پسر با ناز رپ نکن من یه گوله آتیشم تو با گاز ور نرو

تکسـت صبـح بـخـیـر ایـران

صبح بخیر ایران شناختی؟ همون صادقم ها

همون کودکی که میدوییدش رو به فردا

همون فابریک خودت ساخت وطنم

ببین جنس همسایت چی ساخته از تنم

بیخیال تو که سرت گرمه به سیاست دورت به دولت مردت

کجایی پس بابا همه ازت میترسن

از صدقه سریت بهم میگن تروریست رسما

یادته مامان قصه میگفت تهه قصه همیشه آقا گرگ میمرد

میگفت خدا دوست داره و همیشه باته

هرجای مینیبوس فرشته دنبال راته

مامان رفت اما گرگه اینجاست

خدا دوسمون نداشت اه تف تو این شانس

وای نگا کن آسمونو , آب جوبو , دود و دم نگا کن

آبرو رو بردیم لاشی , کم خوردی از گوشه خاکش حاجی؟

ولشون کن چطوره احوال خودت؟ تن و مغزا در میرن از مرزای دورت؟

تو که گربه بودی پس چرا کفتار شدی؟

مهر و صفا داشتی حالا کف خواب شدی

تو که همه چیتو دادی لااقل حواله بگیر

جا اینکه بشینی و روزا یه هوایی بدی

چطوری پسرم تو نشناختی مثکه ایرانما

همون آس خاورمیانه حکم طلا

چیکار کنم بچه هام زدن بی راهه

نمیتونم ببینم چشاتو روم سیاهه

من هنوزم سرزمین چهار فصلم

همه گرگا دنبالم من چهار نعل در میرم از دستشون

از من نشون نمونده دیگه توی این زمین گرد

به غلط پر شدم از عقاید فکر

تو چی میدونی اصلا که چی گذشته بهم

تیتر اخبارم ولی چی اومده سر دل

تو دل منو دیدی میگی راه دشواره

ولی من رسیدم ته خط و بار پشت داره

ایرانی که میبینی از تلخی تجربه هاش

غیر خدای بالاسر همه چپ شدن باش

پر زخمه این تیکه خاک خودت دیدی

میخوام مستقل شی ولی جوون میدی

من بچه هامو دوست دارم عین تو پسر

جر کشتونم هرچی خواست بیادش به سر

تو هم برگرد برو جایی که ازش اومدی

اینجا نداری جایی واسه موندن اخوی

نه نداری جایی واسه موندن اخوی

نه نداری جایی واسه موندن اخوی


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:34
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 6 RE :

تکست از حسین چالیم 2 :

دمه دنیا گرم که تا حالاش حال داده

به منو دورو وری هامم 2تا بال داده

که بریم بالا ببینیمو آسمونو لمس کنیم

اینه پرنده ها سر صبحی سر حالیم

همیشه سعی میکنیم خاص باشیم

اگه بدی دیدیم ولی با خوبی مون پاس دادیم

و این بوده داستان

اینجوری واس ما رفته جلو

اما این رویه آسفالت

گاهی اوقات نه جواب نمیده

اون که قلاده داشته خلاف نمیگه

از این لات الکی هام آدم کلافه میشه

یارو 6جیب می پوشه تو قیافه میره اااااه

خره به دمبه نمیره

بعد میشینه خالی میره میگه تک بودیم و 10 نفرو زدیم کردیم زیره قمه

کلان رو ما گیره نمه

خیابون رفیقه منه

هر رو تو ما یکی کمه

خلاصه که حاجی فیلم هندیه

اما دورو وره ما نهههههه این فنتیه

همه خودشونن کسی بوی جلفی نمیده

هر خری نمیاد پیشمون زرتی بشینه

لپه حرفو نمیشه خورد

ما با تو دوستای خوبی اصن (اصلا) نمیشیم چون

نسبته من به تو مثل آرد به الکه

این آرد الک میخواد این رسمه فلکه هه هه


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:34
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 7 RE Text TrAcK hAsRat :

حسرتای زیادی تو دل بوده و هست

از خاک خونه بگیر تا پول تو دست

میگی همه چی ردیفه ولی چیزی در اصل

اونی نبود که تو خواستی یا که دیدی ازش

یهو میجنبی میبینی که چشات بازه

نوک انگشتت چیزی به اشاره خواسته

تا بچه ای و میزنی زیر گریه

میگی بابایی بخره واست اینو هدیه

اما روزا رفتنو الان تو بزرگ شدی

واسه زندگی با سیلی باس خودتو سرخ کنی

دیگه چی میرسه به اون همه حسرتات

فکر جبران یکمشم پس نباش

حقیقت تلخه ولی خوب داستان اینه

هرکی سفت کردو رو پاهاش وایستاد دیده

که داشتن خیلی چیزا نا ممکنه

توی دنیایی که تن تو راه برد بهش

آره شدی با جیبای خالی طرف

پاتو شل کن ببند به پایین تنت

هه... آسمون ما که بارید همش

از این چهار فصل بودیم ما تو پاییز فقط

هی... توئم مثل من یه اسیری حتما

که محکومیو لایق کثیری حسرت

ولی ببین که بی نصیب هستن

یا درجه دار یا پدر وزیر نفتن

تاحالا شده به خودتم از صد ده ندی؟

میشی بیمار روانی که از سگ بدتری

همه تقسیرهارو هم میندازی گر بابا

که چرا کم گذاشته جیب سر ماها

رفیق قدیمیتم رو به رشده نه؟

اما تو شدی از قدیمتم کمی گشنه تر

که ببین که زندگیش رو به راهه

هرچی بابا مایس توله اشم تو رفاهه

هه... داستان قدیم یه افسانه شد

هرکی سفت شروع میکرد خوب میبست بارشو

ولی الان تو باس با یه سرمایه جلو

وایسی کار کنی تا دربیاری کلفت

و الا همیشه هشتت گروست

یه مدرک داری اونم هجوه که مفت

نمی ارزه توی این زندگی

تو باز بگو مهندسو شیک بهم بگین

هه هه هه

پس تو خنده هاتو بکن تا بی خبری

بعد ها باس داد بزنیش با جیب خرید

اگه نگاه کنی تو با دید وسیع

میبینی جز غصه نشده چیزی نصیب

همه ی خواسته هات واست خیالی شد

چون سجلدت به اسم ایرانی خورد

چیه ؟ توهم رسیدی به حرف من

راهتو کج کردی حالا به سمت غرب؟

هان؟

میدونی؟ هه...

وقتی هر سالی میگذره از زندگیت ، میفهمی که اونجا جایی دیگه واسه موندنت نیست

پس تا دیر نشده برو... بجنب...

توهم برو توهم برو

هه هه


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:34
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 8 RE نقدد و بررسی و تکست کامل آهنگ چالیم 2 :

مشخصات آهنگ :آهنگ شامل 3 کروس و 3 ورس هست . مدت زمان آهنگ 3 دقیقه و 52 ثانیه هست زمان مناسبی است .

کروس 1 :

Chorus Saman Pi

دافا هاینو (High) رو همدیگه // یکی* توی آب یکی* رو تخت میده

ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه

Chorus Mojan YZ

منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات

کامله دافی همه تفریحاتو // تجربه میکنه با جمع منفیا

ورس 1 :

حرفای توی آلبوم سند نیست ، با مشت بعد از این // حالا به بد جلو میرم جا خوش تر از این

نمیبینی آخه پات خورد عرق ریخت // اوف کرس (Of Course) ترقی* میکنیو

موژان آهنگ رو خیلی مبهـم شروع میکنه . در اینجـا به نظر میاد که موژان داره خودش رو معـرفی میکنه و میگه که از ایـن به بعد با پشتکار و قدرت بیشتری میرم جلو و حرفهـایی که دربـاره ی من هست اصـلا ملاک نیسـت چون...(ادامه بیت بعدی)

نمی*کشی آب حوض بعد از این // کار ماهم شده ساپورتو (Support) تشویق // با دشمن افعی ، آلبوم کرست نیست؟

حالا شما می*خوای باز دشمنم شیٔ؟ // با مشتی از ریگ با گرگ طرف شیٔ؟

از این به بعد با کس دیگه ای طرف هستی و اون آدم سابق نیست کار ما هم شده ساپورت و تشـویق دشمن که مثل افعی میمونه حالا با این تفاسیـر شما میخوای باز هم با من دشمن بشی با امکانـات کمی که داری (مشتی از ریگ) با کسی مثل من (گرگ) طرف بشی ؟؟ ( تا حالا دو بار لفظ آلبـوم در این آهنگ بکار رفته که میتونه 2 معنی داشته باشه که توضیح میدیم )

منو میبینی* که یاغی ام تو رپ // راه میرم رو ابرا جادوم هست تو دست

مینویسم چرا قانون از اونور // باتوم از رو قسط ، جاش رو دستون هست ؟

منو میبینی که مثل یه آدمه یاغی روی رپ هستم و جـادوی من که همون رپ هستش توی دستم هست و با اون تا بالا بالا ها میرم و پـرواز میکنم . من به کـارم ادامه میدم ولی چرا حکومت (قانون) با کـار من مشکل داره و داره من رو از این کار منع میکنه ( بیت دوم رو میشه سیـاسی تلقی کـرد چـون داره به مشکلات رپ تـو ایـران و مشکلاتش با حکـومت اشاره میکنه )

حالا توام بگو وطن ندارم // همه لقد میزنن که من نرم فرا تر

تو به جاسوسا بگو دیگه چرند نبافن // ماها امکانات نداریمو منم الانم

موژان میگه با این اوصـاف بدیهی هستش که بگی وطـن ندارم همه دارن برای پایین کشیـدن مـن هرکـاری رو میکنن که من بالاتر نرم و پیشرفت نکنم . به جاسوس ها و آدم هایی حرف بی ارزش میزنن بگید که دیگه حرف بیخود نزنن چون ما امکانات نداریم و من بـه سختی بـه اینجـا رسیـدم ( اشـاره به مشکلات خـارج از کشـور میکنه و سختـی هـایی که تـوی کـار دارن )

که دارم رپ میگم سره شب است درارم // قفل کردمو توی اتاق غزل تلاوت

میکنمو درس میدم روزا علف طبابت // تا که آروم بشی* نگه رجز برا من

که سره شبه و دارم براتون رپ مینویسم و درها رو به روی خودم قفل کردم و مثل یک شاعر دارم غزل مینویسم و مثل یک دکتـر روزا علف (مواد مخدر) طبـابت میکنم و بهت میدم که با این کار آروم بشی و قصد رجـز خونی بـرای من نداشته باشی

همه هم شهری های من خزن سوا از // آره اونایی که رپ بازن کرست سرو وضع

توی تاریکی* منم مثه شبح شبا عکس // میگیرمو بعد میدم روی ورق شهادت

هـمـه ی هـم شـهـری هـای مـن بـه ایـن کـار نمـی خـورن و حـسـابـشـون بـا کسـایی کـه رپ بـاز هـسـتـن فـرق میـکـنـه .

شـب هـا تـوی تـاریکی مثل شـبح ظـاهـر میشـم و روی ورق حرفهـای خـودم رو پـیـاده می کنم ( میدم روی ورق شهادت )

نقد کلی ورس 1 :

فضای کلی ورس 1 خیلی تـاریـک و مبهـم بـود . کلا بـه طـور واضـح مشخـص نیست کـه مـوژان هـدفش تـوی ایـن ورس چیه. در 4 بیت اول کلمه ی "آلبوم" بکار رفته که میتونه این دو تـا معنی داشته باشه . یکی اینکه آلبوم اولی به معنای اینه که حرف ها و سخنان خودش رو باز کرده و البوم دومی هم بدین معناست که حرف های اصلیش تو این آهنگ رو به پایان رسونده یکی دیگه هم میتونه مثلا اشاره ای به عرفان خواننده ی رپ داشته باشه و یجوری خواشته باشه به اون تیکه بندازه . اگر بخوایم ورس موژان در این آهنگ رو کلی نگاه کنیم میبینیم که یه تکست کل کل داره و در این ورس بیشتر داره از کارهای خودش و شخص خودش میگه و از مشکلات و مسائلی که توی کارش داره صحبت میکنه . استنباط بهتری نمیشه از این ورس کرد چون واقعا مبهمه و کلمات بطور دقیقی بهم ربط داره . جالبه بدونید قبل از کنسل شدن پروژه ی آهنگ گرگ و میش این ورس ، ورس اول اون آهنگ بوده . در کـل میشه گفت ورس اول تنـاسبی بـا اسم و موضـوع و کـروس آهنگ نداره

کروس 2 :

Chorus Saman Pi

دافا هاینو (High) رو همدیگه // یکی* توی آب یکی* رو تخت میده

ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه

Chorus Mojan YZ

منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات

کامله دافی همه تفریحاتو // تجربه میکنه با جمع منفیا

نقد کلی کروس :

در آهنگ چالیم 2 فقط کروس کار هست که آدم رو یاد آهنگ چالیم 1 میندازه . کروس به سبک پارتی کار شده و هیچ تناسبی با اصل آهنگ (3 ورس) نداره و بیشتر به کلیپ کار میخوره کروس با همکاری سامان و موژان خونده شده و هر دو قسمت کاملا واضحه . در این قسمت سعی شده کارهایی که میکنن رو به زبون بیارن و به تصویر بکشن که موفق هم بودن

ورس 2 :

دمه دنیا گرم که تا حالاش حال داده // به منو دورو وری هامم 2تا بال داده

که بریم بالا ببینیمو آسمونو لمس کنیم // اینه پرنده ها سر صبحی سر حالیم

حسین ورس خودش رو طوفانی شروع میکنه . در این دو بیت قصد داره بگه که از دنیا ممنونه واسه اینکه تاحالا به کامش بوده و هرکـاری که دوست داشته کـرده ، هر چی خواسته بدست آورده و حتی تا آسمون ها بالا رفته و (مثل پرنده ها) سـرحاله

همیشه سعی میکنیم خاص باشیم // اگه بدی دیدیم ولی با خوبی مون پاس دادیم

و این بوده داستان // اینجوری واس ما رفته جلو // اما این رویه آسفالت

همیشه سعی کردیم خـاص باشیم و خودمون رو از بقیه جدا بدونیم . اگه از کسی بدی دیدیم ولی با کار خوبمون جواب اون بدی رو دادیم در ادامـه میگه داستـان مـا اینجـوری بـوده و به ایـن ترتیب رفته جلـو امـا کسـایی کـه دم از خیـابـون میزنن ...

گاهی اوقات نه جواب نمیده // اون که قلاده داشته خلاف نمیگه

از این لات الکی هام آدم کلافه میشه // یارو 6جیب می پوشه تو قیافه میره اااااه // خره به دمبه نمیره

از اینجا تیکه های نا محسوس حسین شروع میشه . میگه این کـارا دیگه جواب نمیده و قـدیمی شده اونی که قلاده داشته

( میتونه به رضا پیشرو باشه ) و زیر دست کسه دیگه ای بوده نمیتونه کار خلافی بکنه و ازش سر بزنه . حسین در بیت بعد عینا داره به سروش هیچکس اشاره میکنه و میگه که از این کسایی که دم از خیابونی بودن و لاتی بازی میزنن در حالی کـه هیچی نیستن آدم حوصلـش سـر میره و حالـش بهم میخوره ، طـرف از خیـابـون چیـزی نمیدونه ولی ...(ادامـه بیت بعـدی )

بعد میشینه خالی میره میگه تک بودیم و 10 نفرو زدیم کردیم زیره قمه

کلان رو ما گیره نمه // خیابون رفیقه منه // هر رو تو ما یکی کمه

با شروع این بیت استایل حسین هم تند تر میشه ... ولی میاد از کاراش تعریف میکنه و میگه یه نفری 10 نفر رو زدیم

( کردیم زیر قمه ) و پلیس (کلان) هم روی ما زوم کرده و خیابون هم با ما رفیقه ( تا اینجا تیکه های نا محسوسش به سروش در آهنگ واقعی تـر از مستـنـد بـوده ) و هـر روز تـو مـا یکـی کمـه ( اشـاره ی مستقیم بـه بهـرام تـوی آهنگ خیـابـون داره )

خلاصه که حاجی فیلم هندیه // اما دورو وره ما نهههههه این فنتیه

همه خودشونن کسی بوی جلفی نمیده // هر خری نمیاد پیشمون زرتی بشینه

اینجا یکم آهنگ و استایل آرومتر میشه و از اون تیکه ها کمتر هست و میگه همه ی اینایی که تاحالا گفتم مثل فیلم هندیه اما کسایی که دورو وره ما هستن اینجوری نیستن . همه خودشونن و ادای کسی رو در نمیارن و کارای مسخره (جلفی) نمیکنن و اینجوری نیست که هرکسی بیاد با ما دمخور بشه و پیشمون بشینه (میتونه به اعضای صامت اشاره داشته باشه)

لپه حرفو نمیشه خورد // ما با تو دوستای خوبی اصن (اصلا) نمیشیم چون

نسبته من به تو مثل آرد به الکه // این آرد الک میخواد این رسمه فلکه هه هه

از اصل حرف نمیشه غافل شد و من و تو (کسایی که بهشون اشاره شد) نمیتونیم برای هم دوستای خوبی باشیم چون من و تو مثل آرد و الک میمونیم ، مـن الک و تـو آرد (این قسمت میتونه زیباترین بخش آهنگ باشه و تحلیل مختلفی داشته باشه و به رابطش با سروش هیچکس هم اشاره داشته باشه) مـن صـافی تـو هستم و تـو برای کـارت بایـد از مـن رد بشینقد کلی ورس 2 :ورس حسین قویترین و کوبنده ترین ورس در اهنگ هستش . در این ورس تیکه های نامحسوس به خیلی از رپرای بزرگ انداخته شده و مطمئنا سروش هیچکس و بهرام در صدر این جدول هستن . تحلیل های زیادی درباره ی این ورس شده و هرکی یه نظری داشته ولی هیچکدوم از صاحب اثران به طور واضح نیومدن و شفاف سازی کنن . در قسمت های اشاره شده دیس به هیچکس کاملا احساس میشه و در قسمتی که میگه (هر روز تو ما یکی کمه) آدم رو یاد ورس 2 آهنگ خیابون از بهرام میندازه که این هم خودش جای بحث داره . کسای زیادی میتونن تو این اهنگ هدف قرار گرفته شده باشن مثل مهراد هیدن (گروه زدبازی) و بابک تیغه و عرفان ولی 2 نفر نام برده شده احتمال بیشتری دارن هدف خواننده تو این آهنگ . شایعاتی هم مبنی بر دیس سهند کوازی تو این آهنگ بوده که تکذیب میشه چون تو آهنگ خود گروه نمیان صاحب گروه رو دیس کنن . تمام هماهنگی های این آهنگ برای این فیت توسط خود سهند کوازی انجام شده با حسین و این شایعه رو تکذیب میکنه . تمام حرفهای ما هم از روی احتمال هستش برای همین نظرات بیشتر در این زمینه رو به شما می سپاریم .

کروس 3 :

Chorus Saman Pi

دافا هاینو (High) رو همدیگه // یکی* توی آب یکی* رو تخت میده

ثابت شده تو مستی بم // اینا منو میخوان آخه تو هر جیبه

Chorus Mojan YZ

منو بگردی صدی در میاد // که البته دلاره همه تجهیزات

کامله دافی همه تفریحاتو // تجربه میکنه با جمع منفیا

ورس 3 :

اگه صبر کنی*همه ترکیبارو // قاطی*میکنمو واسه همه من گیلاس

میریزمو واسه اهل شهر سیگارو // خالی*میکنمو ببین علفم چیکار

می*کنه که با ماها دوست باشیو*// آغوش وا کنی ما پول پارتی رو

راه میندازیم آمپول بازی رو // تا جون داری تو با دود چالیو

یه روز اسممو با جوشکاری رو // سردره شهرمون چارگوش آویزون

میکننو میگن آس بود هاجیتون // هر کی*که شنید میگه آخ جون شارژ میشد

دیگه خسته از فوضولای پیرم که // پشت سرم هی*میگن دروغهای بی ربط

زندگی*مثه اروپای ریلکسه (Relax) // واسه همین بهتر از غروبای دیگست

برپا برجا کورو (Coru) داره میرقصه // لذت میبره از بوم بوم ای این رپ

یا که نعشه از شروع داره میرقصه // بد شکیه اگه دروغ باشه این تخت

سامان توی آهنگ رو به فضای پارتی میبره و آهنگ از حالت شاخ بازی در میاد . استایل سامان تا بیت 6 تقریبا آروم هست و از بیت5 تکست کمی به فضای شاخ بازیش بر میگرده و در بیت 7 استایل سامان هم تند تر میشه و کمی محکم تر میخونه

نقد کلی ورس 3 :

با شروع با شروع ورس 3 کار به سمت پارتی میره و از مفهومی و شاخ بازی بودنش در میاد . استایل سامان چندان دلچسب نبود و تکستش هم در حد قابل قبول بود چندان از قدرت زیادی نه توی تکست کار و نه توی استایل خبری نیست و هم چنین از معنی و تیکـه انداختن خـاصی خبـری نیست . ورس سامـان تنهـا ورسی هست که کمی به کروس کـار ارتباط داره

بررسی فنی آهنگ :

توضیحاتی در مورد آهنگسازی ( Beat ) : آهنگ یه کار گنگ و پارتی بود و beat این کار تقریبا مناسب با این سبک بود . صداهای موجود در آهنگ مثل Hats , mettallics , Pas , Kick , Claps و ... مخصوصا در قسمت کروسها کاملا مناسب یه آهنگ پارتی بود و Pads و ملودی حاکم بر آهنگ + Kick و Bass در قسمت ورسها به آهنگ جو خشن میداد که مناسب با وجه دیگر آهنگ یعنی گـنـگ بود . Pads و Bass جدیدی در نیمه دوم ورسها دوباره حال و هوای ورسها رو عوض میکرد و جو Dance و پارتی آهنگ رو تشدید میکرد .استفاده از دو ملودی و Bass Kicks مختلف در ورسها و کروسها ، بر دو وجهی بودن آهنگ ( گنگ و پارتی ) تاکیید داشت . میکس و مستر : میکس و مستر آهنگ در کُل رضایتبخش بود ولی میتونست بهتر باشه و انتظـار بیشتری از مـوژان هم میرفت . در کل نمره ی 7.5 از 10 به میکـس و مستـر این آهنگ میتونه منصفانه باشه

بررسی کلی آهنگ :

فضا و سبک آهنگ گنگ و پارتی هست . هر چند که از خبر ها و شواهد همه انتظار کاری پارتی داشتن اما در واقع بیشترین قسمت این کار رو فضای گنگ و شاخ بازی پر کرده بود و به جز توی کروس کار و اوایل ورس سامان مضمون آهنگ به پارتی نمیخوره . بی شک بهترین ورس چه از نظر استایل و چه از نظر مفهوم رو حسین داشت که خیلی عالی به رپ فارسی برگشت و وزنه مهمی توی این آهنگ محسوب میشه بخصوص با تیکه هایی که انداخت موجب شد خیلی ها بحث ها بوجود بیاد که این نشان از قدرت یه نفر داره که با یه ورس موجب میشه خیلی ها به این فکر بیوفتن منظورش از تیکه ها چه کسی بوده . بعد از او موژان تکست و استایل موژان قابل قبولی داشت اما از موژان انتظار بیشتری میرفت و میتونست اجرا و استایل بهتری داشته باشه و تکستش بیشتر به پارتی مربوط باشه . سامان کار رو بیشتر به سمت پارتی برد اما نسبت به حسین و موژان در سطح پایین تری قرار داشت .


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:40
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 9 RE تکست آهنگ ابلیس و فلاكت :

ابلیس فلاکت بیا

همخوان یک

ابلیس

همه خبردار وایستین کنار گوش تیزو چشما بیدار

اومدن حسین و شاهین تو میدون شما کجایین

قسمت یک

ابلیس

رپ فارس چهار پایست یکیش دست منه هرچی شاخ بازی در اوردی بسه بچه

همه وایستین کنار پس تک اکثر بازی پس از سر حتّی میش...م من شاخت صد در صد نگیر عکس از من

میدونم میتونم میشم مشهور تر

تو بازی رازی موندی باقی

شاید باید تیر زد سایت

واسه کل نمی بینمت در حدّی اگه کل کردی بدون بد کردی راه راستتونو شما کج کردین

اگه سگ بخواد میشم از سک بدتر اگه رگ بخواد میزنم رگ اوّل

پس رپ فارس واسه من عزیز چونکه کلمات من توش نقش یه بمبه

اگه بیتو بزاری واسم با یه میکو با یه خودکاره بیکو کاری می کنم بشین از خود بی خود می بینی می برم رپو جلو بی تو

توی رپ فارس من همش زدم بیست تا تست زدم جلو از همتون توی این پیسته ریس

آره این پیسته ریس توی رپ فارسه چرا شاخ میشی قدرت دست ماست که

مثل برگ آسه توی رپ خداست که ابلیس آره دادا حرف راسته

همخوان دو

ابلیس

همه خبردار وایستین کنار گوش تیزو چشما بیدار

اومدن حسین و شاهین تو میدون شما کجایین

قسمت دو

فلاکت

هروقت من می کشم علف تو ذهنم میاد قافیه همش من با آدم نا خلف می پرم کافیه

میخوام تو اوج نشگی باشم وقتی می نویسم شعر های من بهترینه وقتی که من نشه می شم

ببین وقتی ما فضاییم شعر نوشتن فازی میده تو نشگی شعر می گیم و شنونده رازی میشه

توی دست به قلم شدن ما برترین ما سرترین باور کردین که ما سریم دیگه نگین که ما بدیم

از بیضه مالا بدم میاد می مالن بیضه منو سر تا پاشونو بزنی بیضه مالن در میارن حرصه منو

نیستن نصفه منو می خوان تیکه پاره کنن این تنمو بمالن به خاک بدنو تا ببینن مرگ منو

همخوان سه

ابلیس

همه خبردار وایستین کنار گوش تیزو چشما بیدار

اومدن حسین و شاهین تو میدون شما کجایین

قسمت سه

ابلیس

شما کاراتون کاوره قالبه ثابته تا بره قابله ناظره ما بشه خیلی کار داره

توی قافیه کافیه بازیه شاکیه استاد توپاکو باز تو باش باهات به جا به خواسته خود تو تمرین کنم

فلاکت

جو زد هرکی با من حرف زد خز کرد رپو امّا زود رفت بد رفت حرف زد پشت سره من

اونا هستن توی فکر کشتنه من

ابلیس

چون بعد من داریم فرصته کم کسی نمی تونه برسه به قدرته من

حتی صحبتشم نکنین و نمیدم بهتون فرصتشم

لایقه ماست توی رپ که خداست حالا هر کی که خواست سره جنگ بزاره جواب منفی به جاست

کاره سخت واسه ماست تاج و تخت مال ماست

برو صدتا بساز امّا نمی رسی به من آخه اشکه ناز

حرفام به جاست حتما که باز رقصت با ساز نمی خوره بدو برو عینشو بساز

همخوان چهار

ابلیس

همه خبردار وایستین کنار گوش تیزو چشما بیدار

اومدن حسین و شاهین تو میدون شما کجایین


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:41
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 10 RE اجتماع ما: :

vers1:

من از بچگی تو رفاه بودم ولی بازم / جیبهای زیادی دیدم که توشون خالی باشن

چرا خدا باید به یکی اونقدی بده / که به بچش بیاد تراول صدی بده

از اونور هم یکی میبینی که شبا گشنست ( گرسنست ) / خدا ببین عدلو عدالتو اینجا کشتن

حتی چشمه دشمن / اگه اینارو ببینه اونم میاد پشتم

تو که دائم داری دم میزنی که مرد خدایی / بین خوانواده ها فقط شده حرف جدایی ,اگه وقت و بذاری

ستاوخت و بیکاری میبینی از این مملکت داره بالا میره / خدا بهم بگو قانونت اون بالا چیه

اینی که بچه شش ساله باید کار کنه آخه / که اون بابای معتاد سیگاری بار کنه تا کی؟

اینجا غم داره آره بهت کم شده ثابت؟ / خدا نگاه بکن ما هم اینجا حق داریم آخه

Vers2:

خدا فقر و فحشا رو من دیدم همین دم / این حرفا رو نمیزنم واست عزیز شم

خدا یک نظر بنداز و ما رو همین بس / هر روز داره اسمت میشه اینجا غریبتر

خدا پاشو ببین جوونای معتاد ما رو / فرق داره بیرون میده اینجا سوغات کارو

پاشو ببین اینجا جوونای دستبند به دست / اینا واسه جدال با دشمنا رفتن به رقص

اینجا عشق معنایی نداره بی معنیه / کسی نیس دیگه که واسه دین بجنگه

مارو گذاشتی کنار و مارو نمیبینی / خدا بیا ببین روی زمین چی میچینیم

مهره های انسان نما ولی چه فایده بازم / دریغ از اینکه از خدا اینجا چیزی بشناسن

خدا ببین اینجا رنج / فقط وجود داره بگو باید کیو صدا کرد

Vers3:

دل هرکی رو میبینی اینجا رنج داره خدا / قلب عاشقها هم شده از هم دیگه جدا

اینجا پول میشناسن فقط همینو بس / میگن پول داری یا نه اینجا همینه رسم

اگه پول داشتی تو رو تاجه سری / میخوای بزنم واست مثال ساده تری؟

یک دخترو ببین تو دنیا با کی میمونه / با اون بچه مایه که نشسته بنز میرونه

خدا بهم بگو آخه اینا کم دردیه؟ / یکی نداره به من بگو تکلیف چیه

اینجا غم دارن همه دله بی غم نمیبینی / اگه غم نداشتیم که این همه بیمار نمی دیدم

اینجا غم قانونه اگه تو خوب نداشته باشی / نمیتونی بگی که توام تو این اجتماعی

تو توی اشتباهی میگی نمیتونه پول آدمو خوشبخت کنه / چرا بچه مایه با پولاش پس خوشبخت شده؟

Chrous:

خدا حق دارم من , من با تو حرف دارم پس / نذار دیگه سرد بشم من , بیا بگیر دسته خستم

بیا زمین تو غما موندن اینجا , شده کمین کن / بیا ببین فرشته هم اینجا فریب خورد , بندگی همینجا روی زمین مرد

رفقا:

برو بکس باهم بشین جمع ... میخوام آشناتون کنم من با این حکایت پر از غم

Vers1:

برو بکس همه باهم بشین جمع / میخوام آشناتون کنم با این حکایت پر از غم

رفقا همه پشت سره هم / ماها هستیم یک روح در صدها بدن

عقل حکم کرد مرد من بگم به تو / آماده ایم شمشیرها رو بستیم ماها از جلو

سعی کردیم پیش بریم با مثال من / ولی نکردن از این امر اطاعت

حالا رفقایی که هستن پشت سره من / همه قمه ها بالا غلافا به تن

نمیخوام بگم مثل افراسیاب روئین تنم / اما پاش برسه من تیغ رو در رو زنم

رفقا باید آماده شین دیگه وقتشه / امیدوارم خدا از این کارم از رفتارم دلگیر یه وقت نشه

جلوت وایسادم این طینت منه که سرکشه / میجنگم با هرکس و ناکس که اسمم پیشه کسی خدشه دار نشه

Vers2:

رفقا صداتون کردم بیاین / واسه اینکه جدا شن دوست و دشمن از این میان

بین رفقا یک سری گرگن / همونایی که معرفت رو از تو وجودشون بردن

اونا دیگه واسه من تا ابد مردن / ولی حیف با مرگشون ثانیه هامم بردن

رفقا بعضیاشون هستن با معرفت / نیستن مثله بقیه نیستن سگ صفت

تف به این آدمای بی معرفت / لعنت به رفیق هایه پست و سگ صفت

رفقایی که تو این بازی با ما موندین / شما معرفت رو به حد عرش رسوندین

گفتار نباشد یک صدم مثله کردار / میخوام بکنمت با حرفام از خواب بیدار

هرکی گفت من باهاتم روش حساب نکن / بهش بگو هی رفیق تو عمل ثابت کن

رفیق لقب پاکیست رو هرکس این لقب نذار / بین صدتاشون یک نفر میمونه واست موندگار

نمیتونی از این حقیقت بکنی فرار / مثله آخر بازیه باید بزنی تو شار

نتونی بزنی باید وایسی کنار

Chrous:

رفقا هستن پشت سره من / همه قمه ها بالا غلافا به تن

رفقا همه دست رو دسته من / تف میندازیم رو صورت دشمن

رفقا هستن پشت سره من / همه قمه ها بالا غلافا به تن

رفقا همه دست رو دسته من / تف میندازیم ما رو صورت دشمن

هنوزم یادم هست:

Vers1:

برو نبینم چشماتو دیگه بی معرفت / تنها ماه من بودی تو رنگ سیاه شب

از اون روز اولم بودی تو عاشقی سر / تویی باعث درد تویی ناقص العقل

منو بازی دادی با کارات ای خائن پست / اصلا توقع نداشتم دیگه دوباره من

تنها بمونم و برم زیره غباره درد / بازی دادی منو , خوب منم فریب خوردم

بهم گفتی نرو خوب منم پیشت موندم / تو بذار زودتر تموم کنیم بازی و تا نشم خوردتر

من ازت دورتر میخوام بشم چون که عشقت منم کور کرد

آره احمق بودم آخه تو رو من چون / دوست داشتم خودت بشین قضاوت کن

گفتی میمونم پیشت عاشق میمونم دیگه / اما رفتی و حسین داره دیوونه میشه

Vers2:

دیگه بکنم چیکار (2) .... / میخوام بذارمش برم پسر دلم نمیاد

فکر کردن به اون دختر بدون شده همش کارم / میخوام با دستام من بگیرمو خفش کنم

واسم ارزش نداره اون رسما دیگه / حتی نمیخوام به زبونشم اسمم بره

همه حرفای تو بدون هنوز خاطرم هستش / بدون تو افتادی کاملا از چشم

امیدوارم فکرت رو منم حذف شه


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:41
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ