۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞ - پاسخ 2
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞ - پاسخ 2
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیموزیک رپ / ۞۩۞ هــــــواداران کـــاغــــذ رکـــــورد ۞۩۞ ◄ پاسخ 2

apk آفلاین



ارسال‌ها : 109
عضويت : 22 /1 /1392
محل زندگي : qabrestan
سن : 17
تشکرها : 8
تشکر شده : 5
پاسخ : 2 RE :

نقد آلبوم صبح بخیر ایران

مقدمه:

اولین آلبوم صادق به نام صبح به خیر ایران با همکاری حسین و پورنام در تاریخ 13 بهمن 89 از کمپانی کاغذ رکوردز پخش شد

البومی کوتاه . جالب و متفاوت از رپر با استعداد صادق با 6 ترک که شاید اگر کمی عمقی به شعر ها و اهنگ سازی و سبک متفاوت اونها نگاه کرد واقعا البوم جذاب و زیبا خواهد بود که البته نقص های هم داشت. در 3 ترک (اسمون.جفت کفش . سنگین)همراه با حسین و یک ترک(اخرین شانس) هم کامل توسط پورنام اجرا شد و دو ترک(صبح بخیر ایران . نمک نشناس)به صورت تکی توسط خود او(صادق) اجرا شد

آهنگ سازی و تنظیم این آلبوم بر عهده ی علی مجیدی و میکس مستر بر عهده ی پورنام بود.

موضوع کلی آهنگ های این آلبوم سیاسی- اعتراضی بود به جز آهنگ جفت کفش که تا حدودی به گنگ شباهت داشت البته هنوز هم درون مایه ی موضوع البوم رو در خود داشت و همچنین اهنگ اخرین شانس هم که به طور کل سبک متفاوت با کل البوم داشت.

بررسی فنی البوم:

بيت ها اين البوم با سمپل هاي ساخته شد.از كار ميكس نيز در ترك اول اين البوم (صبح بخير ايران)بیشتر از بقیه ترک ها به چشم میاد.تنظيم كننده سعي كرده موسيقي رو از ریتم و بيت هاي طولاني كامپيوتري خارج كنه و به ان موسيقي زنده اضافه كنه اين كار ميشه در تمام ترك ها ديد به طوري كه در هر ترك از سازي هاي مثل (گيتار ،سنتور،پيانو و ويلون )استفاده شده.از ويژگي جالب تنظيم اين البوم ميتوان به اين اشاره كرد كه بيت ها به طوري اماده شدن تا صداي خواننده بر روي موسيقي حركت كند.براي همين صداي خواننده به راحتي با بيت ها و ريتم هاي موسيقي فيكس شوده و باعث شده يك كار جذاب و جالب بشود.در تنظيم و اين اهنگ ريزكارهايي زيادي صورت گرفته به طوري كه باعث شده صداي خواننده با موسيقي كاملا جور شود.بيشتر اهنگ ها از تم سياه يا تم هاي ظهوري استفاده شده تا بتوند به خواننده حس نزديك بودن يك اتفاق رو بده.براي مثال شروع شدن اهنگ با تك نوازي پيانو و بعد اضافه شدن صدا اه خواننده در پس زمينه باعث تغيير رتيم ناگهاني موسيقي ميشود.

از نظر ستایل هم صادق استایل محکم و صدای بمی دارد که خیلی خوب میتواند صداهای زیر را اجرا کند.این نحوه ی اجرا هماهنگی خوبی با موضوع آهنگ های صادق(اعتراض) دارد که از نقاط قوت او محسوب می شود.

اما مشکلی که در بیشتر آهنگ های صادق دیده می شود یکنواختی آنهاست یه عبارت دیگر آهنگ های صادق بالا و پایین ندارد که تا حدودی شنوده را خسته میکند البته حضور حسین با صدای باز و توانایی اجرای بهتر فراز و نشیب های آهنگ تا حدودی این مشکل را حل کرده و به طور کلی ترکیب اونها با هم خیلی خوب بود فقط صادق بید از تقلید پرهیز میکرد.

بررسی کلی البوم:

در ابتدا باید از کمپانی کاغذ تقدیر کرد همین که با دادن یک البوم کوتاه رپ واقعی رو ارائه کردند و همچنین رپر با استعداد یعنی صادق به دنیای رپ فارس وارد شد.

از دیگر نقاط مثبت این آلبوم آهنگسازی خیلی خوب و حرفه ای علی مجیدی بود که تاثیر بسیار زیادی بر روی جذب مخاطب داشت.

به صراحت میتونم بگم متفاوت ترین اهنگ سازی در رپ فارس رو انجام داد فقط مشکلی که خیلی به چشم میومد یکسان بودن ساز ها تقریبا در همه ی اهنگ ها بود مثلا پیانو تقریبا در همه ی اهنگ ها استفاده شد و اهنگ سازی در همه ترک ها به غیر از ترک 4 در بقیه تقریبا یک نواخت بود که اگر تنوع ایجاد میکردند قطعا بهتر بود.

در میکس مستر هم که توسط پورنام ایجاد شد نقص های چندان زیادی نبود و در حد قابل قبولی بود.

همانطور که گفته شد آلبوم دارای موضوع سیاسی- اعتراضی و گاهی اجتماعی است. موضوع اشعار صادق پیرامون اعتراض به شرایط نا به سامان کشور , گله از مشکلات و سختی ها , سایه ی عقاید قدیمی بر زندگی امروزی , اتفاقاتی که باعث تغییر شخصیت انسان ها می شود , ننگ و خواری امروز ایران , وابستگی و عدم استقلال , انحراف , فساد و ... است.

اما یک مشکل بزرگ که وجود داشت این بود که صادق برخی مفاهیم رو خیلی زیاد مبهم بیان میکرد و واقعا درک و فهم اون ها برای هر کسی قابل تشخیص نیست شاید اگر سعی میکرد کمی حاله ی ابهام رو از اشعار خودش کم رنگ تر کنه خیلی موفق تر بود...

در اشعار صادق به خوبی از قافیه و کلمات هم وزن استفاده شدهاست.در عین حال معنی و مفهوم هم حفظ شده است یعنی نه معنی فدای قافیه شده نه قافیه فدای معنی که سبب زیبایی اشعارش شده است.البته نقص بزرگ در تکست های او استفاده از کلمات رکیک در بعضی قسمت ها هستش که با توجه به موضوع اگر جایگزین برای انها انتخاب میکرد خیلی بهتر میشد. همه ی آهنگ های آلبوم حول یک موضوع هستند و خیلی کم از موضوع اصلی پرت شده اند البته جاهایی هم کم کاری شده که زیاد به چشم نمی آیند.

گاهی خواننده مجبور شده برای حفظ ریتم موزیک مکث ها یا کشش هایی به صدای خود بدهد که معمولا در همه ی آهنگ ها این حالت پیش میاید و نمیتوان آن را نکته ی منفی حساب کرد.چه بسا بعضی مواقع زیبایی آهنگ رو دو چندان نیز می کند.

و در اخر هم باید به صادق و کمپانی کاغذ تبریک گفت که طرفداران خودشون رو کم کم پیدا کردند و هر چند در این البوم که اولین کار این کمپانی بود نقص های وجود داشت اما واقعا باید به اون ها خسته نباشید گفت و به امید پیشرفت رپ فارس توسط کسایی مثل اعضای این کمپانی که رپ واقعی رو ارائه میدند باشیم.

(بهترین اهنگ البوم از نظر بیشتر مخاطبان اهنگ سنگین بود و همچنین بیشتر طرفداران بیت جفت کفش رو بهترین بیت در این البوم انتخاب کردند)

چند تا عکس

http://bistup.com/uploads/279761-152...-6288559-o.jpg

http://bistup.com/uploads/395499-247...19965317-n.jpg

http://bistup.com/uploads/430751-255...75066067-n.jpg

http://bistup.com/uploads/478730-283...10656650-o.jpg

http://bistup.com/uploads/77450-3858...92190998-o.jpg

http://bistup.com/uploads/265921-152...-7779497-o.jpg

http://bistup.com/uploads/273069-152...-2537520-o.jpg

http://bistup.com/uploads/280165-152...-7970369-o.jpg

http://bistup.com/uploads/551593-360...57501758-n.jpg

http://bistup.com/uploads/523304-371...10655708-n.jpg

http://bistup.com/uploads/484341-403...75423035-n.jpg


امضای کاربر : به سایت خودتون هم سری بزنید!
wWw.MWiT.ir
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:32
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ